digitális portfólió

digitális portfólió

SAMR modell

2022. március 29. - Peterke Regina

SAMR-MODELL

 

A SAMR modell a technológiai eszközök oktatási alkalmazásáról létrehozott összefoglalás.


Nevét a modellt magában foglaló szintek angol kezdőbetűiből kapta.
A modellnek 4 szinteje van: helyettesítés, kiterjesztés, módosítás és újraértelmezés.

HELYETTESÍTÉS (SUBSTITUTION)

Ez a szint a  régi pedagógiai módszereken nem újít, hanem más térbe, újabb technikai eszközökre helyezi azt. Például az órán a hagyományos tábla helyett interaktív táblát használnak a gyerekek, vagy hanyományos könyv helyett digitalizáltat. A  tanítási, tanulási folyamatban azonban nem változik meg.

 

KITERJESZTÉS (AUGMENTATION)

Ezen a szinten már nem a hagyományos eszközöket használjuk, hanem kihasználjuk a technológia adta előnyöket. Például kémia órán kísérleteket vetítünk, matematika órán térgeometriai alakzatokat mutatunk be. Így a technológia oktatási alkalmazása valamilyen új funkciót hoz.

MÓDOSÍTÁS (MODIFICATION)

 Ezen a szinten már átalakítjuk, újra gondoljuk a tanulói tevékenységeket és azt, hogyan lehetne a technológiai eszközökkel kiegészíteni azt, illetve már nem csak  a tananyagra építünk, hanem egyéb készségfejlesztő tevékenységekre is.
Például.: Egy kísérlet összeállítása csoportmunkában, a látott videó alapján.

ÚJRAÉRTELMEZÉS (REDEFINITION)

Ezen a szinten a régi elavult oktatási módszereket lehet lecserélni a technológia segítségével illetve azzal kiegészítv. Így a technológia alakalmazása új, korábban nem lehetséges tevékenységek tervezését teszi lehetővé.

 

A SAMR-MODELL ALKALMAZÁSA EGY DIGITÁLIS ESZKÖZÖN

Vegyünk példának egy interaktív táblát, és ennek segítségével mutassuk be a modell egyes szintjeit.

A kiválasztott tantárgy, pedig legyen a biológia 9. osztályban, a tananyagrész pedig "A sejt és a genom szerveződése és működése".

Helyettesítés: A vírusok felépítését és alkotó elemeit a tanár nem hagyományos táblára rajzolja, hanem az interaktív tábla segítségével készít róla ábrát.

Kiterjesztés: A tanár az  interaktív táblán levetít egy videót a vírusfertőzés folyamatáról a diákoknak, közben pedig magyarázza a látottakat

Módosítás: Az elhangzott ismeretek alapján a diákok csoportmunkában megtervezik a vírus fertőzés folyamatát szemléltető ábrát, majd közösen felrajzolják az interaktív tábla segítségével.

Újraértelmezés: Két táborra osztja a tanár az osztályt, és érvek mentén megvitatják, hogy szerintük a koronavírus kapcsán mik lennének a leghatékonyabb védekezési módok, illetve azt milyen formában kellene kommunikálni az embereknek. Miután ez megvolt az érveiket felírnák az interaktív táblára, és  készítenének csoportosan figyelemfelhívó plakátokat a vírusterjedés minimalizálásáról.

Források:

A bejegyzés trackback címe:

https://biologia-kemia.blog.hu/api/trackback/id/tr4117792291

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása