digitális portfólió

digitális portfólió

Pedagógusok digitális kompetenciája

2022. március 01. - Peterke Regina

A 21. század pedagógusai az anyag részletes ismerete, és szakmai felkészültség mellett nagyon fontos, hogy rendelkezzenek kellő empátiával, és nyitottsággal a fiatalabb generáció felé.
Ebbe a nyitottságba véleményem szerint beletartozik a  nyitottság az új digitális kompetenciákra, melyekkel színesíthetőek a tanórák.

A félév során  személy szerint a DigCompEdu keretrendszer 3. pontjában: "a digitális
eszközök használata, illetve összehangolása az oktatási és tanulási folyamattal" szeretnék fejlődni.


Leginkább 
a "learningapps" nevű program keltette fel az érdeklődésemet mert úgy gondolom, hogy a fogalmak kikérdezésében, illetve kémiai, vagy biológiai folyamatok szövegének kiegészítésében nagy segítségemre lehetnének az ott elérhető feladatok.

Fontos továbbá számomra a kémia és biológia tanítás szemléletessé tétele, még olyan helyzetekben is, amikor nem áll rendelkezésre labor a tanulók számára, ilyenkor az előre felvett videók jó alternatívák a szemléltetésre.

Nem utolsó sorban azt a szakadékot, amit a hiányos laborfelszerelés okoz a közoktatásban a digitális eszközök megfelelő használatával lehet áthidalni. 

 digital_education_publishing.jpg

 Forrás:
https://admin.marketdensity.com/images/reports/Digital%20Education%20Publishing.jpg
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/unios_projektek/efop3215/Javaslat_a_pedagogusok_
digitaliskompetencia_szintjeinek_meghatarozasahoz_2020_04_30_MK.pdf

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://biologia-kemia.blog.hu/api/trackback/id/tr2717768720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása