A 21. század pedagógusai az anyag részletes ismerete, és szakmai felkészültség mellett nagyon fontos, hogy rendelkezzenek kellő empátiával, és nyitottsággal a fiatalabb generáció felé.
Ebbe a nyitottságba véleményem szerint beletartozik a nyitottság az új digitális kompetenciákra, melyekkel színesíthetőek a tanórák.
A félév során személy szerint a DigCompEdu keretrendszer 3. pontjában: "a digitális
eszközök használata, illetve összehangolása az oktatási és tanulási folyamattal" szeretnék fejlődni.
Leginkább a "learningapps" nevű program keltette fel az érdeklődésemet mert úgy gondolom, hogy a fogalmak kikérdezésében, illetve kémiai, vagy biológiai folyamatok szövegének kiegészítésében nagy segítségemre lehetnének az ott elérhető feladatok.
Fontos továbbá számomra a kémia és biológia tanítás szemléletessé tétele, még olyan helyzetekben is, amikor nem áll rendelkezésre labor a tanulók számára, ilyenkor az előre felvett videók jó alternatívák a szemléltetésre.
Nem utolsó sorban azt a szakadékot, amit a hiányos laborfelszerelés okoz a közoktatásban a digitális eszközök megfelelő használatával lehet áthidalni.
Forrás:
https://admin.marketdensity.com/images/reports/Digital%20Education%20Publishing.jpg
https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/unios_projektek/efop3215/Javaslat_a_pedagogusok_
digitaliskompetencia_szintjeinek_meghatarozasahoz_2020_04_30_MK.pdf